2010. szeptember 5., vasárnap

Favágásaim


Idestova lassan több, mint évtizede már,
Hogy telente a pincébe járok én, aprítani a fát.
Tudom, hogy ez anakronizmus itt, a városon,
De cserépkályhám jó meleget ad, s én szeretem, nagyon.

Azt se bánom, hogy a pincébe fát vágni járni kell,
Mert a favágást csinálni szeretem, s ez nékem így megfelel.
De, bár öreg még nem vagyok, más fáraszt engemet:
Hogy három-négy fás szatyorral másszak fel két emeletet.

Szerencse a dologban, igaz, lift a házban nincs,
De van nekem két erős, nagy fiam, ki ebben már segít:
Felkapják a szatyrokat, mik fával vannak tele,
S rohannak, mint a szél szalad, a lépcsőn fölfele.

Utol nem érem őket én, bár csak üres kézzel ballagok,
Hiába: egy-két legény a háznál nagyszerű dolog.
Egy, ami engem aggaszt csupán, de elhessegetem:
Mi lesz, ha e két legény majd megnősül, hirtelen?

Elmennek majd a háztól ők - s ez így rendben van -,
De az emelet évről-évre nő, aztán a szív, s tüdő kivan.
Hát erre edzem magam egyre, csak ezért sportolok,
Hogy a favágást ne adjam föl majd hamar, mert nekem az jó dolog.


7 megjegyzés:

  1. Akkor is megyek fát vágni :)) !

    VálaszTörlés
  2. Ennyitől nincs. Régen volt utoljára, nem is emlékszem, mikor. Talán kaszától?

    VálaszTörlés
  3. Az elhanyagolt és eladásra váró telken, Bicske mellett. Olyan másfél évtizede még ki is tudtam rá járni, de jó ideje már csak megszabadulni szeretnék tőle.

    VálaszTörlés
  4. De legalább van, és pénzzé lehet(ne) tenni.

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.