2010. szeptember 19., vasárnap

Látomás


Minden éjjel meghalok
úgy hajnali egy körül.
Várnak rám az angyalok,
és a pokol is kiürül.

Az ördögök bal oldalon
sorakoznak fel,
az angyalok a jobbomon,
s nekem ez így meg is felel.

Én nem is látok ebben
semmi pártpolitikát,
hogy ez a két társaság
melyik oldalamon áll.

A kettő sorfal között húzódik
egy vékony, egyenes
gyalogút, min elindulni
újra is érdemes.

A végére még életemben
nem jutottam én,
mert újjá születtem még minden napnak
kora reggelén.

5 megjegyzés:

  1. Aranyos kis vers....több közmondás is eszembe jutott róla...és magamat is felismertem ezekben az ébredésekben.

    VálaszTörlés
  2. Aranyos...
    Akkor biza kár volt megírni.

    VálaszTörlés
  3. Nem volt kár...megbántódtál egy szó miatt, és már a többit nem is értelmezted.
    Felfogtam a mondanivalót, és nagyon is tudom milyen az út, mely egy ilyen vers megírásához vezet...depresszióban jó vagyok, hidd el!
    Mégis a második versszak annyira képszerű, hogy meg ne haragudj, de elvitte a gondolataimat minden felé...és ez egyáltalán nem hátránya a versnek.

    Tudnod kell, és biztos tudod is, hogy egy írás sosem pontosan azt hozza ki az olvasóból, mint ami az alkotójában van. És ez ahány ember, annyi féle variációra ad esélyt, mert minden ember hordoz magában emlékeket, jó, rossz élményeket, amik olvasáskor mint apró ablakocskák felpattannak, társulnak a sorok által kiváltott érzésekhez, és mindezt még az éppen aktuális lelki állapota is befolyásolja.
    Ha az én butuska lereagálásom elvette a kedved, tényleg kár írnod, legalábbis publikálni....Remélem nem így lesz! :)

    VálaszTörlés
  4. Igazán nem bántódtam meg, meg amit írtál - a második bekezdésben -, természetesen tisztában vagyok vele. Egyszerűen az zavart, hogy a jelző nem igazán illett a szándékaimhoz, és, ha valóban ennyi a hatása egy versnek, akkor valóban kár lett volna megírni. De egyébként nem volt kér, mert tudom, hogy ez jó vers :) (És ez most nem provokáció valamiféle elismerés kivívására, egyszerűen így van).
    Mindenesetre köszönöm, hogy elolvastad.

    VálaszTörlés
  5. Egyszerűen így van!
    Én köszönöm, hogy olvashattam! Mert rengeteg gondolatot ébresztett.

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.