2010. szeptember 1., szerda

Influenza

 
Elkaptam egy influeza vírust
valahol, talán a villamoson.
Hogy jobb lenne talán a katífusz?
Hát nem is tudom.
Vagy valami hasonló fertőző gyötrelem,
Mit összeszedhetsz könnyedén
Bárhol "kint az életben"?
 
Most fejem fáj, és szédelgek, és rossz a közérzetem,
És orrom fújom a zsebkendőbe szinte szüntelen.
De az influenza ellenszerét most már ismerem,
Egy hét talán, sok folyadék, és emlék lesz nekem.
 
A másik fertőzés kegyetlenebb, ha jól emlékezem,
Több évig is tarthat, míg kigyógyulsz belőle véglegesen.
Ha elkaptad, mindent könnyűnek látsz: elönt az eufória,
Egy darabig jól megy minden dolgod, mint azelőtt még soha.
 
A második fázis tünetei már nem ilyen kellemesek:
Szívedet érzed, s az éj közepén eláll a lélegzeted.
Csak forgolódsz az ágyadon, párnádat gyűrögeted,
És nem tudod a fejedből kiverni azokat a képeket,
 
Melyek a múltból fölmerülnek és megmérgezik lelkedet,
És csábítanak, hogy elfeledd jelen életedet.
A múltban élni nem jó dolog, de ilyen a szerelem,
Ha jövője nincs, csak múltja van, és az is csak képzeletben.
 

8 megjegyzés:

  1. Akkor most melyik a kevésbé rossz???

    VálaszTörlés
  2. Jól belekeveredtem....látom, ez már szállóige lett:-))

    VálaszTörlés
  3. Mint Pilátus a Credoba. Igen jól eltalált szó.

    Valóban, ez a kérdés: melyik a kevésbé rossz??
    Annyi tudok, hogy influenza nélkül lehet élni. A másik fajta fertőzés meg olyan, mint a kutya: meg lehet élni nélküle is, csak minek?

    VálaszTörlés
  4. Jelentem, gyakorlatilag kigyógyultam.
    A megfázásból.
    (Alighanem csak az volt, nem vírus).

    VálaszTörlés
  5. Kalapkúra???
    Nagyon eltűntél....

    VálaszTörlés
  6. Azt hittem, már alszol.
    Nem egészen, de majdnem. Mármint a kalapkúra. PM részletez.

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.