2011. június 18., szombat

Irtsd a tüskét!


Irtottunk párszor már tüskebozótot,
ne fojtson halálra minden életet.
Gyökere bent maradt, újra kihajtott,
tüskéje most már téged fenyeget.

Balta és kasza kell, ha erős a bozót.
Kapával, ásóval nem mész semmire.
Hiába bízol meg egypár törvényhozót,
csak együtt juthatunk a munka végire.

Ne használj gyomirtót, ez kézi munka!
Földedre kiszórva a mérgeket
nem csak a gazt irtod. Ne legyél lusta!
Megölöd így a haszonnövényeket!

Baltával, ollóval ess neki, kézzel!
Lángszóróra már szükség nem lehet.
Tüskeszúrás ellen lásd el magad gézzel!
A tűz a talajt is fölégeti neked.

Ha eltűnt a bozót, sem ülhetsz le tétlen.
Nem pihenhetsz meg babérjaidon.
Hogy egy-két év múlva se szívja  a véred,
nap-mint-nap gyomláld a gyomot utadon!


3 megjegyzés:

  1. Én a tormát nem tudom kiirtani:-)) Már gázolajjal is próbálkoztam, csodaszép zöld levelei maradtak.....Belefáradtam, hagyom, és mikor tehetem, direkt rálépek. Ilyenkor szoktam mondani, hogy : hümm, és továbbsétálok..

    VálaszTörlés
  2. Gázolaj? Lufi!!!
    Próbálkozz sós forróvízzel!

    VálaszTörlés
  3. Az a baj, Lufi, hogy egy idő után már azt sem fogod tudni megtenni, hogy tovább sétálsz.

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.