2011. június 26., vasárnap

Láttam


Láttam bokrot égni
a Szináj oldalán.
Láttam bohócot sírni
előadás után.

Láttam csecsemőn égni
benzin kocsonyát,
láttam temetőn őszi
napfény ragyogást.

Láttam öregasszonyt
csúszni lábam előtt,
láttam a kezéből
kiütni betevőt.

Láttam nászmenetet
templom kapujában,
láttam, hogy rám meredt
sárgödör kiásva.

Láttam önfeledten
kacagni egy leányt,
láttam hópelyheket
arany színű haján.

Láttam rózsacsokrot
karjában tartani,
láttam boldogságtól
szemeit ragyogni.

Láttam az anyámat
fogyni csont soványra,
két nappal késte csak
le az unokája;

láttam a gyermekem,
mikor két lábra állt.
Láttam, hogy a réten
boldogan szaladgált.

Csak ezt láttam volna,
már megérte élni.
Jöhet bármi holnap:
nem kell tőle félni.



5 megjegyzés:

  1. Igen: a hatvanas-hetvenes évek fordulóján volt TV-nk, és elég sok riportot (persze nem mai, élőt) közvetítettek Vietnamból. Később is láttam filmeket napalmról, egy fénykép az egész világot bejárta a 70-es évek elején.

    VálaszTörlés
  2. Bár ne láttunk volna ilyen képeket soha!!!. Amúgy tetszik a vers...

    VálaszTörlés
  3. Erről beszéltem:

    http://fabijoe.multiply.com/photos/photo/39/1

    Vigyázz, a kép sokkoló, és ezt komolyan mondom!

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.