2011. június 17., péntek

Veremlakás


Berendeztem magamnak gyarló életet.
Hiába gyűlölöm és fáj nagyon,
vetíthetek magamnak most már képeket,
magánerőből poklomat el nem hagyhatom.

Az évek szállnak, mint a pillanat,
nappalra éjszaka, éj a nap után.
Büszkeségem nem kér tőled irgalmat,
halottként élek én most már, bután.

Letelhet még pár hátralévő évtized,
s az életem pokolra száll.
Úgy érzem, eltékozoltam már egy életet.
Jövőmben csak a semmi vár.

Az évek szállnak, mint a pillanat,
nappalra éjszaka, éj a nap után.
Büszkeségem nem kér tőled irgalmat,
halottként élek én most már, bután.



4 megjegyzés:

  1. "Büszkeségem nem kér tőled irgalmat,.."
    Birkózz meg a büszkeséggel, Joe.)

    Heine, aki sok versében csúfolta a hitet, élete végén ezt írta:

    Uram ! a lantom összetörve,
    A Krisztus szikla törte össze.
    Könyörgök mostan lent a porban,
    Földig alázva, meghajoltan,
    Félig holtan :
    Uram, bocsásd meg,
    Mit eddig daloltam.!

    Hasonlóképpen írt:
    Nemes Nagy Ágnes: Kiáltva
    Ady Endre: Imádság háború után

    Weöres Sándor: "Zsoltár" című versében hozzád hasonlóan szól.

    VálaszTörlés
  2. "Úgy érzem, eltékozoltam már egy életet.
    Jövőmben csak a semmi vár."
    Ne gondold, hogy ez így van. Szerintem még van írnivalód, és aki ír, - de ez is csak az én véleményem, - az nem él hiába. Vagy megosztja az érzéseit, vagy elmondja, hogy ba..ta el, de mindenképp tanulságos történetek a versek. Az, hogy én nem igazán értek hozzájuk, nem mérvadó, mert lásd alant tanult barátunk, Mirjam sorait, nem épp piskóta költőkkel hoz párhuzamba...

    VálaszTörlés
  3. Az a kérdés, ki a megszólított, ugye?

    VálaszTörlés
  4. Veremlakás... hmmm... El kell költözni belőle. A múlt sem fix, nemhogy a jövő.

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.