2015. augusztus 5., szerda

Agyilag zombi

Agyilag zombi vagyok,
bár ezt az én korosztályom
még úgy fogalmazta,
hogy agyilag (tiszta) zokni;
a "tiszta" jelző azért idéző jelek között,
mert a tisztaság még nem jellemző;
a zuhany előtt állok,
képletes értelemben,
mert valójában a gépem előtt ülök,
és ezeket a sorokat kalapálom.
De, hogy visszatérjek a fősodorhoz,
ami (vagy inkább amely, ha korrekten fogalmazok)
messzire visz, talán egészen a tengerekig,
"leamortizáltam" magam ma délelőtt (megint).
Ez a kifejezés megint idézőjeles,
hiszen nyelvtanilag helytelennek számít,
ám, ha azt vesszük, hogy a nyelv tana leíró tan,
azt kellene leírnia,
ahogyan az emberek beszélik,
írják,
(és nyújtják? - azt más tanoknak)
a nyelvet,
nem pedig azt, ahogyan jó lenne
(a nyelvtanászok szerint),
ha beszélnék (és stb.)
Tehát, visszatérve a fősodorba,
értékcsökent lettem,
bár a marxi értékelmélet szerint
az egyedüli érték munkával állítható elő,
azaz, noha én értékcsökkent lettem,
(agyilag zombi, és el is fáradtam),
mindazonáltal
(feltehetően a lecsökkent értékmennyiségemmel azonos mennyiségű
- ez vajon az értékmegmaradás tétele?)
új értéket állítottam elő.
És ebben az értékcsökkent állapotban
csak olyan (ilyen) szöveg előálítására vagyok képes,
amely, feltehetően, senkinek semmit nem ad,
információ tartalma is csekély:
"szerzőnk agyilag zombi (zokni: itt u. a.)",
azaz elfáradt (az agya is).
Esztétikai értéke (nem szerzőnké, a szövegé)
a végtelenben a zérushoz konvergál,
noha lehet, hogy már előbb eléri;
alulról nem is korlátos
(bár szerzőnk lehet, hogy igen,
ezt ő talán nem is tudja egzaktul megítélni),
tehát lehetséges,
hogy zérus alá is lemegy.
Mármint a szöveg értéke.

Ezt most hogyan is értsük?
A negatív esztétikai értéket
nyilvánvalóan úgy kell érteni,
hogy ahhoz, hogy esztétikai élvezetet okozhasson,
a negatív esztétikai élvezet okozásnak megfelelőnél
valamivel nagyobb esztétikai élvezetet okozó
szöveget szíveskedjenek mellé olvasni,
hogy az egész végül ne maradjon negtív!
Ajánlhatom egyéb verseimet?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.