2010. augusztus 17., kedd

Én különb világot alkotok


Én különb világot alkotok,
mint Te teremtettél,
Uram.
Ezer csodája között kanyarog
Tőled el,
s Hozzád utam.

Világomban nincsen gyűlölet,
csak szeretet
és remény.
Énnálam nem létezik az őrület,
nincs gazdag,
nincs szegény.

Baj és betegség útból félre áll;
nincs benne háború,
nincs benne bánat.
Kanyargó utunk végén nem vár zord halál,
nincs holtak serege,
mi ítéletre várhat.

Miket írok folyton: gyarló verseim,
ablakok
e világra,
mit felfednek talán a ritmusok és rímeim,
olvasóm
számára.

Hisz e világ nem máshol, csakis bennem él,
és másokban is,
talán,
kik összevetjük véle ezt a Teremtést
nap-nap
után.

És, minthogy bennünk él e kép,
része ez is
a Teremtésnek.
Ez hirdeti, hogy nincsen veszve semmi még,
így ad reményt
a létnek.

10 megjegyzés:

  1. Ez olyan, mintha egy hithű keresztény írta volna...

    VálaszTörlés
  2. Na ez az, épp ezért írtam, mert tudom.

    VálaszTörlés
  3. Majd megnézem, van-e hasonló Pilinszkynél.

    VálaszTörlés
  4. Megvárom vele Dettyt, aztán olvashatja más is, csak azt szerettem volna, ha Ti olvassátok először. Ennyi jár Nektek.

    VálaszTörlés
  5. Tényleg, észre sem vettem, hogy nem nyilvános.
    Köszönöm, hogy megtisztelsz az elsőbbséggel!

    VálaszTörlés
  6. Hogy megtiszteltetés lenne, nem hiszem,
    bár jól esik, ha annak veszed.
    Örömét és bánatát az ember
    először barátaival osztja meg.

    VálaszTörlés
  7. Detty eltűnt. Sajnálom, nem tudom, mi lehet vele, de most már nyilvánossá teszem a verset, hiszen azóta van más is amit legalább ilyen fontosnak tartok.

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.