2010. augusztus 7., szombat

Vonat peronon


Peronon utazva nézem a világot.
Megyek valahova, amit nem kívánok.
Visz a vonat, magam sem tudom, hogy minek,
Egy dolog az biztos: kiszállni nem lehet.

Csomagot is viszek, nem egyet, de kettőt,
Egyet csináltam én, egyet a Teremtő.
Elhagyni nem lehet, mert ő rám van bízva,
Megőrzésre kaptam, nem is adom vissza.

Még most is csurom víz hátamon az ingem,
Annyira siettem, csak, hogy le ne késsem.
Szépen felöltöztem, nyakkendőt kötöttem,
Hogy embertársaimat meg ne rémisszem.

A kupéban nekem nincsen foglalt helyem,
Pedig megváltottam rendesen a jegyem.
Vonat végi peron kényelmes egészen,
Szűkös, bár, de csendes, elvagyok ott szépen.

Nem is jár át rajtunk senki emberfia
Az, ki tovább menne, nem tér onnan vissza.
Örömöm nekem is van az utazásban:
Barátokra leltem kint a nagyvilágban:

Mások is vannak, kik peronon utaznak,
Utolsó kocsiján robogó vonatnak.
Látjuk egymást, olykor, ablakon keresztül,
Ha a két szerelvény egymás mellé kerül.
Sokuknak megvan az ő saját csomagja:
Egyszer, ha megkapta, el nem hagyja, soha.

Így robogunk sokan szerte a világban,
Amikor havazik, a szívünkben nyár van.
Sűrű, komor felhő borítja lelkünket,
Amikor másokra vidám nap tekintget.
 
;">

5 megjegyzés:

  1. Már megint egy szomorú vers. Ehhez nekem is van egy régi idézetem:
    „Az élet egy száguldó vonat, amiről néha jó lenne leszállni, és állni a peronon.”

    VálaszTörlés
  2. Tegnap valóban peronon utaztunk, szó szerint Győrbe. Az egész rothadt mittudoménmilyencityn nem volt két ülőhely egymás mellett, én meg nem kockáztattam meg, hogy Marcit más mellé ültessem. Így, mikor végigmentünk a vonaton, leültettem a peron lépcsőre. A kalauz jött, oszt csodálkozva kérdezte, miért nem megyünk be leülni. Mikor mondtam neki, hogy Marci autista, és nem biztos, hogy ha más mellé ültetem, az jó lenne Marcinak és az utasnak, bólintott, és elment.
    Az ing meg a saját hülyeségem miatt lett csurom víz - mi más miatt? - mert vissza kellett fordulnom félútról Marci igazolványáért.
    A vers meg szomorú, mert mi más is lehetne? Elég nehéz olyan témát találnom, amiről vidámat tudnék írni, hacsak nem úgy kezdődik majd: Hej Detty, hej, Detty! - csak nem tudom, hogyan folytatódjon :)

    VálaszTörlés
  3. Majd kitalálod, de most már írd meg!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm a szép verset - nagyon jóóóó! - Üdv. Tibi!

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.