2010. augusztus 30., hétfő

Milliós nagyvárosban


Milliós nagyvárosban élek megint,
Olyan két évtizede már.
Tíz évet éltem másutt is,
Azért sem volt kár,
Bár alapvetően ez az életem,
- Most már tudom jól -,
Mégsem mondom, elvesztegettem:
Az a tíz év másról szól.
Érdekes, hogy millióan
Élnek velem itt,
És mindig akad egy ismerős,
Ki az utcán rám tekint:

Egy éven át a körúton
Minden reggelen
Egy utcaseprő dolgozott,
Ki visszaköszönt nekem,

És a tréfás villamosvezető,
Ki oly sokat fecseg,
Végre lassan befejezhetné
Idegesítésemet.

S, ha rám köszön a megállóban
Egy iskolaigazgató,
Fejem a köszöntésre fölkapom,
És szégyellem nagyon,
Hogy elmerültem a versírásban,
És észre sem veszem,
Hogy ez a milliós nagyváros
Nekem már újra nem idegen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.