2010. augusztus 16., hétfő

Nem ilyen életet akartam

Én más életet akartam.
Bár panaszra nincs okom,
de más jött, mit egykor vártam,
ez hihető, gondolom.

Alapvetően más bajom
nincs is énnekem,
mint, hogy ötven-egypár évesen
hiányzik a szerelem.

S nem csak a testi oldala
- bár az sem jó dolog,
ha rakott asztalok között
az ember szeme kopog -,

inkább a közösség: az, ami
egy házasságba kell,
ahhoz, hogy az életed
boldogan töltsed el.

A dolog másik oldala,
mi mind jobban zavar,
hogy csakis én, saját magam
hoztam magamra jajt:

Megalkuvással kezdtem életem,
s bár a kifejletet
előre láttam, azt hiszem,
s mégis kezdtem veled.

Tudtam, mikor elkezdtem én:
nem lesz fáklyásmenet
az életünk, hisz nem volt sok,
mi összekötött Veled.

S úgy elrepült vagy harminc év,
akár a gondolat,
az ember itt ül és csak néz,
mit tett ez idő alatt?

Úgy érzem, feláldoztam
szakmám a szerelemért;
most semminek érzem magam,
és nem tudom, miért.

Hisz van nekem családom, és
van jó szakmám nekem,
van, ami éltessen még,
és több a gyermekem,

mint sok más embernek, aki
nálam is jobb lehet,
és mégis érzem, hogy a sors
kitolt velem s veled.

És a másik oldalt akkor még
észbe sem veszem,
oly rémítő ha belegondolok,
milyen az életed velem.

Mert nem hiszem, hogy arra vágytál
ifjúként csupán,
hogy nap-mint-nap a tévét nézd
vagy hajtsd magad bután,

és állandóan noszogasd
a lusta férjedet,
hogy ezt-vagy azt - na végre már! -
tegye meg neked.

Én azt hiszem, a boldogság
túl ritka állapot,
így ha nincs, magadat,s a másikat
sem biztos, hogy okolhatod.

Állandóan azt kergetjük
életünkön át,
és ha végleg lemondunk róla, akkor
többé már nincs tovább.

 


7 megjegyzés:

  1. Oks, de bizti voltak szép dolgok is??- biztos vok benne..

    VálaszTörlés
  2. Tudod, ezek félig-meddig versek és nyilván sarkítottak, és egyoldalúak, és nem is jók, meg nem is igazak szó szerint minden elemükben, mindig. Folytassam a tagadó körmondatot?

    VálaszTörlés
  3. Van, mikor egy kapcsolatban csak a szépre emlékezik az ember, aztán van, hogy kifejezetten csak a rosszra. Ez nem tudom, mitől függ, de így van. Lehet, hogy most Neked inkább a rosszabb szituk jutottak eszedbe, mikor e sorokat írtad?

    VálaszTörlés
  4. „Ahol fájdalom van, onnan még nem halt ki az érzés, és ahol érzés van, ott remény is van.”

    (Nicholas Evans)

    VálaszTörlés
  5. Pont itt nem egyoldalúak, mert azt hiszem, most először nézted ezt a másik fél szemszögéből is (legalábbis versbe öntve)...

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.