2010. augusztus 29., vasárnap

Fáspincében


Meghozta a sógor télre tűzifámat.
Kivágott a telken két fát, avagy hármat.
Vagy tizenhat mázsát hordtunk a pincébe,
hogyha megrendelném, harminc ezret érne.

Fölraktam a fát ma a pincefal mellé,
ami hasábban volt: a halmot raktam renddé.
El is fűrészeltem ágat még egy párat,
sajog most a vállam, a karom elfáradt.

Úgy nézem, elég lesz fűteni télre,
csak addig valahogy felvágni kellene.
Van közte fatörzs is, jó másfél méteres,
nem viszi a fűrész, az a kis félkezes.

Meg kell majd kérdeznem sógor-jelöltemet,
nincs-e műhelyükben alkalmas szerkezet,
amivel a combnyi törzset lehet vágni:
ne kelljen pincémben hetekig nyiszálni.


8 megjegyzés:

  1. Én ezért szeretem a gázkonvektort :-)))))

    VálaszTörlés
  2. De jó melegben igen! :D
    (erőszerzésre vettem egy kondigépet :-))))) Hiába, ez már a XXI. század... meleg, kényelem, biztonság kell az otthonba...)

    VálaszTörlés
  3. Meleget adni kiváló a cserépkályha, a kényelemre tökéletes a karosszékem, amit egy selejtezésből szereztem, a biztonsággal kapcsolatban egy régebbi, a körfolyosóra nyíló ablakok rácsozásával kapcsolatos írásomat ajánlanám figyelmedbe.

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.