2010. augusztus 13., péntek

Reggel

Reggel
   "Az nem szükséges, hogy én verset írjak,
    de az szükséges, hogy vers irassék,
    különben meggörbülne a világ gyémánt tengelye"

Halványkék ing, barna nadrág,
Hozzá egy szalmakalap.
Így felöltözve reggel
Kezdem el mai napomat.

Csak úgy kapkodtam össze
A szekrényemből, sorrend szerint,
Nincs aki leellenőrizze,
és szóljon: "Mit veszel föl már megint?!"

Az este megint bealudtam
A működő komputer előtt:
Kidőltem - pedig online voltam -,
Miután megittam két sört.

Pedig az egyiket nagyobb fiamnak szántam,
De elment bulizni ő.
Újabban táncházba jár,
Hátha lesz rá egy jó "vevő"...

A sörözés következményeképpen
Hajnalban ébredtem föl megint,
De sok kedvem nem volt semmit sem csinálni,
Így hát megágyaztam, és aludtam reggelig.

Mielőtt az óra csörgött volna,
A kutya a szomszéd szobában fölébresztett,
No, Szotyola, a lányom kutyája:
Vele sem egyszerű az eset!

Zsuzsival egy szobában alszik
- Hát hol másutt aludhatna ő? -
Így aztán a fél lakás szaglik;
Néha elég sűrű itt a levegő.

No, minthogy Zsuzsi az éjjel nem volt itthon
- Csillaghullást nézni ment -
Összekaptam magam hát gyorsan,
És én vittem a kutyát az utcára le.

Ettől aztán magamhoz is tértem,
És még időben indultam el,
Éppen jókor, ahhoz,
Hogy a szokásos járatomra üljek fel.

Így, most megint itt ülök
A reggeli villamoson,
És magamban azon dörmögök,
Hogy már megint csak semmiségeimet írom.

Lassan megint jön a templom
A máltai rend apácáival,
Szokás szerint hetet üt az óra,
Vajon bent vannak már mindannyian?

Borongós az idő ma reggel.
Nem áll senki a pékség előtt,
De, ahogyan betekintek,
A pultnál már látok vevőt.

Nem egy durranás ez a vers sem.
Csak azért írom, hogy legyen.
Ha nem írnám sem lenne kevesebb
Nélküle a világon semmi sem.

Pedig verset azért kell írni,
Hogy a lélek fönnmaradjon,
És, hogy a világ forgása
Véglegesen meg ne is szakadjon.

Legalább arra figyelnék,
Milyen munkát ad ki két kezem,
Hogyha nem tudtam összekalapálni
Saját elbaltázott életem.

11 megjegyzés:

  1. :-))
    Most ezt a villamoson kezdted írni?

    VálaszTörlés
  2. Mint ahogy a többi egy részét is.

    VálaszTörlés
  3. Van nálad papír meg toll és elkezdesz körmölni???

    VálaszTörlés
  4. Stimmel. Csak a papír nem - most már. Van egy tavalyi határidő napló, abba írok. Kezdetben újságszélre, meg bevásárló cédulákra írtam, de azok elszóródnak, és egy idő után morva kényelmetlenné váltak, úgyhogy fogtam a tavalyi határidő naplót.

    VálaszTörlés
  5. Biztos kényelmetlen zötyögve írni, de megéri, mert ilyen jó dolgok születnek.

    VálaszTörlés
  6. Így van, verset írni kell, mert a kölykök már lesnek be az ablakon, hogy ma milyen ínyencség készül számukra :)
    Persze, ez mindaddig jó, míg nemcsak másnak, hanem magadnak is örömet okozol ezzel! Sose legyen muszáj érzés benned, hogy kell, mert a másik ezt várja el tőled.
    És látod, hogy subject is nap mint nap akad? :)
    Az élet kifogyhatatlan tárháza a megírandó témáknak :)
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  7. Olvastam már több helyen, hogy népitáncoltál. S most a fiad is :) Szeretted? Milyen érzés, hogy most az utód is ropja? :)
    (Szintén néptáncoltam ám)

    Csillaghullást én is néztem az ablakból :))
    (bár kettesben, a füvön heverészve biztos jobb lett volna...)
    Kb. 10 perc alatt láttam vagy hatot :))

    VálaszTörlés
  8. Ne mááá! Hoztál nekem csillaghullást?! Köszönöm. Utoljára igen régen volt, hogy láttam, mert innen a teraszról füstös, és felhős az ég, no meg világos is a város lámpái miatt.

    VálaszTörlés
  9. Mindig a lányaimat szerettem volna, ez éppen a legidősebb fiamtól némileg meglepő, főleg, hogy ilyen idősen kezdett el járni. A nagyobbik lányt sosem érdekelte, a kisebbiket érdekelte volna, csak olyan együttest nem találtam neki időben, ahova mehetett is volna (bár egy helyre fel is vették volna, csak ott fizetni kellett :( Pénz meg nálunk (s)nem volt soha. )
    Én is táncházas voltam valaha, meg 5 évet együttesben is táncoltam, és csak azért hagytam abba, mert elköltöztem más városba, mikor dolgozni kezdtem, ott meg nem jött össze a késői próba a szomszéd településen, az utolsó busz átszállással és a korai kelés, no meg aztán a gyerekek. Amatőrnek egész jó táncosnak számíthattam magam (persze mindig irigyeltem a bartókosok meg a balettintézetisek eleganciáját, dehát ők hozzánk képest profik voltak). 74 tavaszától jártam táncházba a Muzsikásékhoz, meg Sebőékhez. 74-675 telén végigtanultam a táncházas táncrendet (Széki, mezőségi, dunántúli, gyimesi, borsodi, szabolcsi, méhkeréki, meg egy kis eleki is belefért) aztán elmentem katonának, majd egyetem alatt az egyetemi együttesben táncoltam, meg mellette jártam tovább a táncházba. Feleségemet is ott ismertem meg.

    VálaszTörlés
  10. Ez most nagyon olvasmányosra sikeredett. Engem már már-már egy kisnovellára emlékeztet.

    VálaszTörlés
  11. Édes ez a fabijoe ballada
    Bár a sora emitt-amott kusza.
    Nem is elemzem igy korán reggel,
    Hisz nekem ez most nagyon jól esett. :)

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.