2010. október 19., kedd

Félszeg beszélgetések


Talán ismered a jelenséget Te is,
amikor úgy gondolod,
olyan szép belső világod van Neked,
amit el kell mondanod
előbb-utóbb majd sok mindenkinek
- hiszen ezt kívülről senki sem láthatja -,
de elsősorban Neki,
mert egyébként azt gondolhatja
Rólad, hogy csak egy senki
vagy; egy a sok közül, a névtelen,
arctalan tömeg egyedeiből,
aki oly sokáig arra is képtelen,
volt, hogy mutasson valamit belső értékeiből...

És, mikor eljön végre az alkalom,
hogy egyedül maradhatsz Vele,
és csak rád figyelhet, hiszen semmi más
nincs, mi figyelmét Rajtad kívül kösse le,
a szó benned szakad, kiürül fejed,
és nem bírsz mondani semmi mást,
csupán lapos közhelyeket;
és elmeséled, hogy mi történt az évek során,
azután pedig csak meghallgatod kukán,
amit pár szóval válaszol Neked.

Elbúcsúzol,
és máris véget ért az alkalom,
mikor lehetőséged lett volna
egyszer végre arra,
hogy lelkedet megmutathatod,
és többé talán már
vissza sem tértek rá,
és nem folytatjátok ugyanott
a beszélgetést, mi abbamaradt
akkor, egyszer, ott.

Hiába is püfölöd utána
fejeddel a kőkemény téglafalat.

36 megjegyzés:

  1. meg kell szakítani a fix folyamatot...ami kizökkent...pl.:le kell önteni
    valamivel...oldódik a feszültség...:)

    VálaszTörlés
  2. Sósavra gondolsz? Esetleg sárkánypisire?

    VálaszTörlés
  3. ez csak egy példa...nem maradandó károsodásra gondoltam...
    hanem ami nehezen jön ki (ez nagyon fontos)

    VálaszTörlés
  4. Nem igazán értem, mire gondolsz :-?

    VálaszTörlés
  5. az a lényeg,hogy a legkedvesebb ruhája legyen rajta..most már
    kezded érteni?

    VálaszTörlés
  6. Egy gondolat bánt engemet.....Nekem most ez jutott eszembe az írásodról.:) Ez a pillanat elmúlt és ami elmúlt nem jön vissza soha már.Keress egy másik,új lehetőséget.

    VálaszTörlés
  7. dehogynem...a foltról így,vagy úgy mindig eszébe fog jutni....

    VálaszTörlés
  8. így= óóó istenem az a romantikus este mikor ez keletkezett....:)
    úgy= a francba is mikor az a barom tönkretette a legszebb ruhámat...:(

    VálaszTörlés
  9. ne vedd magadra...ez is csak példa...

    VálaszTörlés
  10. Pedig nem bánt, csak foglalkoztat egy ideig. Körüljárom, megnézegetem, hátha több oldalról is meg lehet ismerni.
    Különben hiába várjátok a következő verset, ha nem lesz témám.
    A lehetőségekről http://fabijoe.multiply.com/journal/item/115/115 már írtam vagy egy fél éve.

    VálaszTörlés
  11. én várom....javasoljak témákat?

    VálaszTörlés
  12. A diószedő asszony kilátszó combját már "hallottam".
    Igazából nem tudom, mi kell hozzá (nem a kilátszó combhoz, ahhoz rövid szoknya, vagy diófa), mert volt már olyan témám, ami jó volt, de vers sosem lett belőle, mert egy sor sem jutott eszembe róla.

    VálaszTörlés
  13. Van úgy, hogy a lehetőséget elszalasztjuk, de (mint már párszor kifejtettem) ez azért van, mert új, jobb lehetőséget kap helyette az ember.

    VálaszTörlés
  14. írjál valamit a díjbeszedőkről...ahogy sorban állnak az ajtó előtt (víz,gáz,villany....

    VálaszTörlés
  15. Nem. Ezt hívják teleologikus gondolkodásnak, mint párszor már kifejtettem. (Persze a pesszimista világnézet is teleologikus: azaz a célból, a következményből származtatja az okot, az előzményt).
    Új, jobb lehetőséget nem azért kapsz, mert egy (utólag kevésbé jobbnak bizonyuló) lehetőséget korábban elszalasztottál.
    Ellenben, ha a korábbit elfogadtad volna, a későbbire nem lennél vevő. De ez csak utólag derül ki.
    Arról nem is beszélve, ha az az elszalasztott "lehetőség" soha nem is volt lehetőség, csak te hitted akkor, ott, hogy az lehet. Utólag erre is fény derülhet (vagy nem :) )
    Szerintem a könyökötökön a bőr lyukad a dumámtól.

    VálaszTörlés
  16. Mindettől függetlenül szerintem ez az írás jó. pont. Akkor is jó, ha versnek netán nem lenne az. pont.

    VálaszTörlés
  17. El kellene egyszer menni egyre, utoljára gyerekkoromban voltam ilyenen. Vagy negyven-valahány éve lehetett.

    VálaszTörlés
  18. Emlékszem (nagy vonalakban), meg tudok róla. De mi itt az emeleti lakásban már régen nem tartunk disznót. Az utolsó féldisznót a vágóhídon vettem vagy másfél évtizede, azt raktuk be a fagyasztó szekrénybe "szakszerűen" feldarabolva. (Én voltam a "szakszerű" daraboló).

    VálaszTörlés
  19. A "régen" az nem jelenti, hogy azelőtt igen :D
    A féldisznót még anyám rábeszélésére vettük, vagy három éven keresztül, minden ősz elején, és valóban én "trancsíroztam föl olyan 3-4 kilós adagokra. Azt már nem tudom, mi alapján, szerintem utána néztem valahol, (mondjuk egy szakácskönyvben?) de simán elpusztult az egész, emlékem szerint.

    VálaszTörlés
  20. Végülis meg lehet enni akkor is...

    VálaszTörlés
  21. Tudod miért nem jó a féldisznó!? Eldől az ólban.:))) Na ennyit reggelire:))) Szép napot nektek!!

    VálaszTörlés
  22. Ez is kicsit negatív vers, de már jobb, mint a régebbiek. Csak így tovább, Fabijoe!

    VálaszTörlés
  23. a régi Horváth Ilona könyvben benne volt szinte teljesen...

    VálaszTörlés
  24. És ezt Te rendszeresen megtapasztaltad minden számodra fontos területen.

    VálaszTörlés
  25. Mi is a negatívum? Ja, a nosztalgia. No igen.

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.