2010. október 12., kedd

Tom Bodett földi boldogsága

„ Azt mondják, a földi boldogsághoz a következők kellenek:
legyen kit szeretnünk,
legyen mit csinálnunk és
legyen miben reménykednünk.”
/Tom Bodett/

Volt ember, akit szerettem.
Ma is vannak páran, azt hiszem.
Hiszen van nekem jó néhány gyermekem,
A szeretet nem eshet oly nagyon nehezemre nekem.

Munkám mindig is volt nekem.
Szerencsém van ebben, azt hiszem.
Hiszen, ha nem is minden percét élveztem,
Mindig találtam oly dolgot mi lekötötte szellemem.

Én már sokszor reménykedtem.
Lassan rájövök: feleslegesen.
Reményeimből nem teljesült semmi sem,
Volt céljuk akár a hivatás, vagy pedig a szerelem.

E premisszákból jön konklúzió,
Amire jutni nem túl kemény dió.
Egyszerűbb a következtetést levonni,
Mint erre az írásra: "ez egy vers", jó szívvel mondani.

5 megjegyzés:

  1. Ez az idézet nagyon találó,ebből kifolyólag mérlegeltél ahogy látom.És mindent egybe vetve valóban a mérleg elbillen a jó oldalra! Hiszen az egyik oldal a szeretet és a munka,a másikra csak a remény jut.Ezek szerint 2:1.
    Nem behozhatatlan arány.A versed ismételten felkeltette a figyelmet,tehát tetszik:)

    VálaszTörlés
  2. Ez nekem is benne van a gyűjteményemben és egy ideig az iwiw-en ez volt fent, mint ars poetica-m. Valahogy itt még kimaradt.

    VálaszTörlés
  3. Ne légy kishitű, mondtam már Neked!

    VálaszTörlés
  4. Minél alacsonyabban repül a valaki, annál kisebbet esik.

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.