2010. október 16., szombat

Konyhai elégia


Az asztalon műanyag tányér.
A kredenc sarkán mosatlan edényhalom.
Néha felgyülemlik az edény,
ha este el nem mosogatom;

Bár sokszor hatan is vagyunk itthon
- a hetedik már elköltözött -
igaz, nem úgy, mint reméltem egykoron:
nem esküvőre öltözött.

De hát ilyen a világunk ma már,
lassan minden megváltozik,
amit mi szoktunk meg anno dacumál,
annak lassan leáldozik.

Sokszor érzem úgy most már magam,
megyek a világból lassan kifele én,
elmúlt már verőfényes nyaram,
itt van az ősz, majd nemsokára jön a tél.

35 megjegyzés:

  1. "Megyek a világból lassan kifele én,
    Elmúlt már verőfényes nyaram,
    Itt van az ősz, majd nemsokára jön a tél."

    nagyon jó....

    VálaszTörlés
  2. egy szekrény...megkérdeztem gugli urat...:))

    VálaszTörlés
  3. "Itt van az ősz, majd nemsokára jön a tél."
    De jön még a télre tavasz!:))

    VálaszTörlés
  4. Atyaúristen! Tényleg ilyen vén vagyok? Ez olyannyira új nemzedék, hogy nekem mán a hamut is mamunak köll ejtenem a vénségtül.

    VálaszTörlés
  5. Tudjuk, meg kutyára is úthenger.

    VálaszTörlés
  6. Konyhaszekrény. Eredetileg is olyasmi volt, mint ma, csak nem pozdorjából, hanem fából, és a felső része általában üveges ajtajú volt, legalábbis, ahogy emlékszem gyerekkoromból.

    VálaszTörlés
  7. tényleg az meg volt is mamámnál a nyári konyhán...felismertem
    mikor megláttam a gugliban...csak ezen a néven nem ugrott be.

    VálaszTörlés
  8. A lócára meg ültek kinn a gangon,benn a konyhában a búbos padkáján ültek a gyerekek és ették a puliszkát ha tellett rá! A tiszta szobában meg ott volt a kaszni amit ma komódnak tisztelnek,na ennyit a nagyanyámék idejéből!:)) Bocs és magázták egymást a házaspárok mert akkor még tudták mi a tisztelet.bár ez számomra is furcsa vlt:)))

    VálaszTörlés
  9. :))) Na ez meg a másik:)) tudsz te ha akarsz:)))

    VálaszTörlés
  10. Úgy bizony. mindennek megvolt a rendes neve. A hokkedlinek, meg az excájgnak is, hogy a spájzot már ne is említsem.

    VálaszTörlés
  11. sparhelt rémjében készült a legfinomabb héjában sült krumpli,a
    tetején meg a pirítós...:))

    VálaszTörlés
  12. de jó volt,akkor még gyerek voltam.....

    VálaszTörlés
  13. Nálunk laskát pirítottunk rajta. Pirítóst azt a katonaságnál pirítottunk az olajkályha tetején.
    Ja, és ezt nem lehet gáztűzhelyen, legalábbis igen macerás. Azóta sem ettem laskát, hogy elköltöztünk.

    VálaszTörlés
  14. tényleg a laska....de jó az is..kéne egy masina...

    VálaszTörlés
  15. :) Látod nekem ez tetszik az írásaidban,hogy akarva akaratlan folytatódnak tőlük a gondolataink.:))

    VálaszTörlés
  16. Erre is volt aki úgy mondta! Hol így hol úgy!? :)
    És a macokról hallottál:))))

    VálaszTörlés
  17. A sublótot meg a komódot ismerem, a kaszniról is hallottam, de a macok nem rémlik.

    VálaszTörlés
  18. Felénk ilyesmit nem csináltak.
    De amúgy rengeteg ilyen régi szak-szót hallottam dédimamámtól.
    Ők még így beszéltek.

    VálaszTörlés
  19. Krumpliprósza (avagy tócsni, lapcsánka) Még ma is! De ez felénk a Mátra lábánál.Macok:))

    VálaszTörlés
  20. Így igen. Én magam is sütöttem már, de én "n" nélkül, csak tócsinak.

    VálaszTörlés
  21. Mit nocsak!? Nicsak? Soha nem titkoltam de nem is kérdezte senki:))))

    VálaszTörlés
  22. kíváncsi voltam mi az az "elégia"...:)
    wiki:
    "emlékezés, a fájdalom, az elmúlás szomorú hangvételű lírai kifejezése"

    VálaszTörlés
  23. Szóval a Mátra lábánál laksz? Most ott voltam.

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.