2010. október 8., péntek

Hajnali feltámadás

Fél öt, és én fölriadtam.
Ágyamon fekszem újra, mozdulatlan.
Madár sem szól, szellő sem rebben,
csak én heverek egyre éberebben,
szívemet fogja, szorítja benn
marokra görcsös, fojtó félelem;
hiába minden: oly reménytelen;
miért is éltem eddig életem?
Lámpáért nyúlok, villanyt kapcsolok,
fülemben vér viharzik, szívem hangosan dobog.
beötlik négy sor hirtelen fejembe,
tollat, s papírt fogok hát kezembe,
és most itt heverek üres füzet fölött,
hogy szívembe a vér visszaköltözött.
Fél óra még.
Egy új nap kezdődik megint.
Ettől sem várok jót,
tapasztalat szerint.

23 megjegyzés:

  1. Na hát pontosan nem így kell nekiindulni egy napnak! :)

    VálaszTörlés
  2. Hogy lehet, hogy ezt a számot nem ismerem, pedig 73 óta imádom a Tull zenéjét. Akkor hallottam először az Aqualungot egy osztálytársam magnóján.

    VálaszTörlés
  3. Nem tudom, ez az albumuk '78-as :)
    A Jethro Tull zene imádatával nem vagy egyedül, szuper, amit "művelnek", szenzációsan fuvolázik Ian Anderson. Az összes albumuk remek.

    VálaszTörlés
  4. Ja! Hogy ez a Heavy Horses-en van rajta! Csak régen hallgattam :)

    VálaszTörlés
  5. Milyen volt a tegnap este, az elalvás előtt időszak? Jól telt? :) Ugye jól érezted magad?

    VálaszTörlés
  6. Jó volt, érettségi találkozón voltam. Öregszünk. Öten már elmentek az osztályból, valaki megjegyezte a beszámolók között, hogy "szociológia alulnézetben", nem is annyira az egyes életutakra - bár azok között is van kevésbé derűs - hanem a tapasztalatokra. Amiket egy iskola igazgató mesél a diákjairól, akiknek a fele ugyan cigány, és a fele naponta egyszer étkezik: ott, az iskolában, de a két fél társaság nem azonos: a "fehér" magyarok gyerekei ugyanúgy éheznek, mint a cigányoké, ugyanúgy nincs munka a családban. Vagy az egykori építőipari cégnél dolgozó osztályvezető története, aki másfél éves munkanélküliség után szeptember óta a BKV-nál dolgozik - maga sem tudja, hogy jutott be -, mint utcaseprő és váltó olajozó.
    A fogorvos, aki föl kellett adja vidéki praxisát, miután férje meghalt, és a házat nem tudja eladni, fenntartására megy rá a fizetése, pedig munkahelye és magánpraxisa is van az új helyen. És általában a mi osztályunk még "jól kvalifikált" volt, hiszen, ha jól rémlik, vagy 80%-unkat rögtön fölvették tovább tanulni.
    Két építész mérnökünk van, akiknek saját studiójuk van 20 éve, csak megrendelésük nincs az utóbbi másfél-két évben, van ipari alpinista, aki fél Magyarországon vagy 100-150 templomtornyot újított föl kötélen lógva, és van ügyvéd, saját praxissal.
    Vacsoráztunk, és a végére sem értünk ezeknek a zanzás beszámolóknak, mire vége lett. Nem bántam meg, bár a "buli" kifejezés némileg erőltetett.

    VálaszTörlés
  7. Így már érthető, mért ilyen hangulatban íródott ez a vers.
    Nem tudom, mennyire adhat erőt, ha látjuk, hogy közvetlen ismerőseink, barátaink is miken mennek keresztül, mégis talpon maradnak és küzdenek tovább...

    Talán lassan ideje lenne összehozni egy "Fabijoe & baráti köre" multis találkozót. Hiszem, hogy sokat jelentene, mindenkinek.

    VálaszTörlés
  8. Én azt utálom, ha valaki megjásza magát egy találkozon. Sajna találkoztam ilyennel.

    VálaszTörlés
  9. Baráti vagy osztálytalálkozóra gondolsz?

    VálaszTörlés
  10. Már túl vagyunk a "megjátszásokon", azt hiszem. Dicsekedést nem hallottam, legalábbis nem tűnt föl. Ez már az az időtáv, amikorra az egykori ellenszenvek, klikkek is kisimulnak talán.

    VálaszTörlés
  11. Osztálytalálkozón volt részem benne. Nincsennek megjátszós barátaim, vagyis azok a népek nem barátaim..:-))))))

    VálaszTörlés
  12. Hány éves osztálytali volt? Sajna mi nem tartunk, pedig két középiskolába is jártam. Tartunk viszont álltalános iskolait, na az a csúcs:-))))))))

    VálaszTörlés
  13. Az szép... Tudom hány éves vagy!!:-)))))))))). - én néggyel kevesebb..

    VálaszTörlés
  14. Aha! Erre ment ki a játék! :) Még, ha valamelyik "lány" érdeklődött volna, úgy érthetőbb lenne :)

    VálaszTörlés
  15. Lufi csak arra volt kíváncsi, az ő osztálytársai mikor jutnak el arra a szintre, mikor már nem érzik szükségét a megjátszásnak :)

    VálaszTörlés
  16. Azt hiszem, ehhez azért szükség van arra is, hogy szinte mindenki megkapja így-vagy-úgy a magáét. Egy válás, férj, feleség elvesztése, halála, munkahely megszűnés, komoly betegség ilyen időtávon már nem meglepő.Egyre kevesebb a megjátszásra az idő, bár még két tanárunk is velünk volt tegnap este.

    VálaszTörlés
  17. Kellenek a "csapások", hogy megkomolyodjunk sajnos..

    VálaszTörlés
  18. Nem igazán a "megkomolyodásról" szól a történet, hiszen az jó, ha az ember megőrzi a vidámságát, hülyéskedésre való hajlandóságát akár öregkorára is, hanem kifejezetten "a magamat nálatok különbnek tartom" attitüd eltűnésére van igen jótékony hatással, ha azt hallod a "menő" szakmát művelő építésztől, hogy mennyit küszködik, a "jól kereső" fogorvostól, hogy vissza kellene vennie a 12 órás műszakból, mert a betegei is meg ő maga is megsínyli, csak az a gond, hogy akkor nem él meg a családja, vagy, ha hasonlókat mesél az ügyvéd.
    Kicsit hosszúra sikerült a mondat, meg azt hiszem, már mindezt föntebb is említettem.

    VálaszTörlés
  19. OK, csak az a bökkenő, ezt tegnap hajnalban írtam, az érettségi találkozónk pedig tegnap este volt, de akár stimmelhet is. :-P

    VálaszTörlés
  20. A múltkor én is voltam osztálytalálkozón. Jó párszor összeültünk már, de ennyire őszinte, kötetlen hangulatú találkozó még nem volt. Kiderült, mindenkinek van valami problémája: vagy a gyerekkel, vagy a munkanélkülisségel, vagy a válással. Senki nem játszotta meg magát, még
    olyanok sem, akik régen hajlamosak voltak rá. Szerintem az élet mindenkit komolyabbá tett az évek során.

    VálaszTörlés
  21. Ugyanez volt nálunk is. Igen sokat nyomott a latban, hogy most, pár hete derült ki mindenki számára, hogy tavaly nyáron meghalt megint egyikünk. De ezzel együtt sem volt azért gyászos a hangulat, igazság szerint nagyon jól sikerült.

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.