2010. október 28., csütörtök

Siker


Öles plakát kínál receptet sikerre:
"Ön annál sikeresebb, minél több megbízható partnere van".
Csak az a kérdés: nekem szükségem van erre?
Szerintem e siker-dolog baromi haszontalan.

Sikere lehet egy terméknek:
E siker pénzben lemérhető.
Egy színész vagy színésznő is sikeres lehet,
Ázsiója siker esetén megnő.

Mi célból kellene siker az életemben?
Nem elég sikernek, hogy megszülettem?
Ha nem vettem részt semmilyen üzletben,
Akkor talán boldog sem lehettem?

Ahogyan kutyánkat elnézem:
Sohasem boldogtalan,
Hogyha rendesen ehet naponta egyszer,
És rohangálhat kedvére, a haszontalan.

Nem láttam még sikertelen medvét,
Sőt még nyulat sem talán,
És, ha sikeresnek tekintem az estét,
A reggel nem jön el majd azután?
"Önnek a sikerre szüksége van"
Szuggerálják nekem az öles feliratok,
Gazdái nem azt gondolják, amit állítanak:
A fontos nekik dehogy is én vagyok!

Én nem leszek boldogabb tőle,
Ha a bank számlája dagad,
Még állam sem kopik fel jövőre,
Ha nem veszem meg az új csoda telefonokat.

Nekem nincsen szükségem a reklám-sikerre.
Nekem az is elég, ha boldog vagyok,
Ahhoz szükségem sincs másra, csak pár emberre,
Kiknek arcán jöttömre öröm ragyog.

4 megjegyzés:

  1. egy állatot csak akkor látunk "sikertelennek"..:)))...ha éhes,vagy beteg.
    amúgy mindig "sikeres"..:)

    VálaszTörlés
  2. Nem is tudom miről beszélnek, teljes őrület...siker...na és???

    VálaszTörlés
  3. nem is tudom miről beszélsz...:))))

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.