2010. október 20., szerda

Wágner úr vára

"S mi tessék rajta?"

Próbáljak élni emberi életet,
ha bennem hiányként van csak a szeretet?
Soha nem kellett az életben semmi sem:
feladtam céljaim, eldobtam a hitem.

Lemondtam mindenről, azért, mit kaphatok,
eldobtam, mit kaptam, mert nem igaz dolog.
Itt vagyok pőrén és lélekben egyedül,
rajtam az Isten és Pokol sem könyörül.

Nem hiszek semmiben, nincsenek céljaim,
nem bízom senkiben, nincsenek álmaim.
Nehéz páncélokkal zártam el szívemet,
várfal tartja tőlem távol az életet.

Vagyok, mint kékszakáll hét lakatra zárva,
kulcsaim eldobtam feledés tavába.
Félek, ha tolvajkulcs nyitná ki záramat,
földig rombolná le védtelen váramat.

6 megjegyzés:

  1. "Nem hiszek semmiben, nincsenek céljaim,
    nem bízom senkiben, nincsenek álmaim.
    Nehéz páncélokkal zártam el szívemet,
    várfal tartja tőlem távol az életet."

    nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
  2. Wagner úr ismert egyéniség a kikötőkben.
    "Úgy emlegetik, hogy "MESESZŐR A SORHAJÓBICSKÁS". A név prédikátumszerű első fele ama kozmetikai szerencsétlenség óta ismeretes, amitől Wagner úr szakálla kék lett. Ugyanis néhány hónap előtt összeveszett a Hallgatag Drugics nevű közrettegésben álló rablóval. Ezt az embert Nyolcemeletes Drugicsnak is hívták, mivel éppen nyolc fokból állt a létra, melyet állandóan magával hordott. Senki sem tudta, hogy a Hallgatag (vagy Nyolcemeletes) Drugics miért hord állandóan létrát magával, amelynek nyolc foka kevés ahhoz, hogy betörésnél használja. Drugics a létráját Melanie-nak nevezte. Mindig vele volt, és senki sem tudta, hogy miért?

    Drugiccsal volt valamiféle differenciája a Sorhajóbicskásnak, és a felhozott becsületsértések között véletlenül azt is megemlítette, hogy Drugics még hülyébb, mint a létrája. Drugics ekkor egy házfalhoz támasztotta Melanie-t, és pofonütötte a barátját. Wagner úr beleesett egy másfél méteres tartályba, amelyben a legmodernebb hajópáncélok bevonására szolgáló búzakék zománcfestéket keverték aznap, Drugics rosszallóan mondta az elmerülő Wagner úrnak:

    - Minek köllött a létrát belekeverni?...

    Ezután vállára vette Melanie-t, és hallgatag lépteivel távozott. Egy arra járó matróz, talán részeg volt, vagy nem tudta, mit cselekszik: kimentette Wagner urat. Később sok kellemetlensége volt ezért.

    A rikító szőrzetet le kellett volna borotválni, ez világos, de Wagner úr éppen olyan szívósan ragaszkodott a szakállához, mint a kék szín, és úgy érezte, nem élhetne tovább a terebélyes férfidísz nélkül."
    (Piszkos Fred közbelép)

    VálaszTörlés
  3. akkor onnan volt ismerős ez a név...80-as években olvastam Rejtő
    könyveket..

    VálaszTörlés
  4. De ő csak a kék szakáll nyomán csöppent a címbe, mint Pilátus a Credoba.

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.