2010. október 10., vasárnap

Máskor inkább nem mondok semmit


Máskor inkább nem mondok semmit.
Nem fejtem ki véleményemet.
Az egész biztosan nem ér meg annyit,
hogy megint összevesszem veled.

Ez az egész egy hülyeség.
Soha nem is volt más,
de most már egy szó is elég,
hogy elmúljon bármiféle nyár.

Hogy' is gondolhattam valaha,
Hogy bármiben is egyetértünk majd veled,
Mikor mindig is hiányzott közöttünk
Az egymásra figyelő szeretet?

Pedig az én helyzetem nagyszerű
- most megtanulhattam volna, egy életre, megint -,
ha másokéval összevetve nézem,
akik sokan ismerőseim.

Hiszen én most is fűtött szobában ülök,
és fülhallgató van fejemen,
a Valentyne Suitet hallgatom,
míg e sorokat gépelgetem.

Újabban ilyenekkel győzködöm magam.
De azt mégsem érem el vele,
hogy kevésbé leszek boldogtalan,
csak mellé még bűntudattal pakolom szívemet tele.

Lehet, hogy túl érzékeny lettem?
De inkább elvonulok,
minthogy ott hangosan kifakadjak,
mert az tök fölösleges dolog.

Angol mondja: "keep smiling",
bár pofámon a bőr szétszakad,
akkor sem akarok vágni
többé már ocsmány arcokat!

19 megjegyzés:

  1. online írod,vagy már vége...tegnap megjártam..:))

    VálaszTörlés
  2. "Akkor sem akarok vágni
    Többé már ocsmány arcokat!"

    de akarj...:-)))

    VálaszTörlés
  3. On line nem megy még. Tegnap is csak az utolsó versszak volt olyan. Az ötlet nem tőlem származik, egyébként.
    Úgy olvastam, valamelyik magyar költőnő (költő, csak nem tudom a nevét, annyira emlékszem, nő az illető) csinált ilyet, csak ő chat stílusban, valóban online, ahol a billentyűzet leütések ritmusát, a visszajavításokat is lehetett követni, szinte együtt lehetett "lélegezni" vele, ahogyan a vers készült. Egy folyóiratban olvastam az eseményről.

    VálaszTörlés
  4. az fejezi ki az akkori adott hangulatát a költőnek,az biztos..érdekes
    lehetett.

    VálaszTörlés
  5. Nem vagyok benne biztos, hogy egy vers attól jó, ha egy hangulatot vagy lelkiállapotot fejez ki, illetve ez nem jó megfogalmazás: úgy gondolom, hogy nem jó, ha egy vers a szerzője pillanatnyi lelkiállapotától függ. Ez amatőr dolog, ezért írok én ilyeneket. Ez, amit ide írtam igazán nem nagyon állná meg a helyét, hiszen semmi általános dolog nincs benne.
    Petőfinek igaza van: "Ha nem tudsz mást, mint eldalolni..." (nem folytatom, mert hátha rosszul idézném).
    Nem a "mesterségbeli tudás" : rím, ritmus, szókincs, forma ismeret teszi a költőt, azt hiszem, hanem az általánosan érvényes látásmód. A tudás ugyanis megszerezhető. A látásmód vagy van, vagy nincs, vagy - mint az amatőröknél :) - ritkán előfordul.
    Sok a szöveg, pedig még tele a pohár.

    VálaszTörlés
  6. Szó szerint: ide ült a lábam mellé, és addig nézte, amíg oda nem adtam neki falatonként az egészet.

    VálaszTörlés
  7. Megpróbálhatod... :)
    Ez a te kocsmád, érezd jól magad, szerintem.
    Csak úgy, ahogy te gondolod, csak úgy...

    VálaszTörlés
  8. Mármint bohóckodni? Hát talán még az is lehet.

    VálaszTörlés
  9. Hát eljátszottam a gondolattal, én hogyan is tenném, és mikor és hogyan oldom meg ...
    Arra eszméltem, hogy megalkuvó vagyok...nem balhézom, ha elkerülhetem...
    Nem volt ez mindig így... ezért megértem mindkettőt...
    Saját választás...erre céloztam, nem feltétlenül nevezném bohóckodásnak...

    VálaszTörlés
  10. Bocs, egészen egyszerűen nem értettem, mire vonatkozott a félbeharapott gondolat. Az gondoltam végül, hogy a föntebb feltett kérdésemre:
    "?? bohóckodjak vagy mi?" jött a válasz: "Megpróbálhatod"
    De most már értem. A versre válaszoltál. Köszönöm, hogy elgondolkodtál rajta, és, hogy reagáltál.

    VálaszTörlés
  11. Bocs, egészen egyszerűen nem értettem, mire vonatkozott a félbeharapott gondolat. Az gondoltam végül, hogy a föntebb feltett kérdésemre:
    "?? bohóckodjak vagy mi?" jött a válasz: "Megpróbálhatod"
    De most már értem. A versre válaszoltál. Köszönöm, hogy elgondolkodtál rajta, és, hogy reagáltál.

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.