2011. május 25., szerda

1976 Újév


Rongyos levél zubbonyzsebben.
Kiállításról csacsog.
Mázsás disznókról ír nékem,
én mégis boldog vagyok.

Elmúlt immár a Karácsony.
Visz a gyorsvonat "haza".
Ébresztőig a vaságyon
álmodom majd éjszaka.

Levél mellé csomagoltam
hímzett posztó szívedet.
Megtartja bennem tavaszig
még, biztos, az életet.

Tudomásul vettem: Tőled
nem kapok több levelet;
nem tudsz írni nekem többet:
mert beteg lett a kezed.

Eltelik még egy-két hónap
lassan-lassan, tavaszig,
mire nyakamon a hólyag
értelemmel föltelik:

Nem a Te kezed a beteg,
csak az én szívem sebes:
írni még szájjal is lehet
egy egyszavas levelet.

El kell telni még pár évnek
vagy többnek is, miután
elfelejtelek majd végleg.
Vagy soha többé talán.


17 megjegyzés:

  1. 76' -ban mentem férjhez.Emlékezetes év számomra is!:)
    Befejezetlennek tűnik a versed.
    Talán a talán szó teszi.

    VálaszTörlés
  2. Akkor nagyon jó a versed látod!?:))) Én laikus is észre vettem, ez jó jel!:)

    VálaszTörlés
  3. Mármint a történet :-) befejezetlen: azaz így befejezett.

    VálaszTörlés
  4. Akkor tessék a befejezésre törekedni.:)))
    És a happy end-re.:))
    Jó hosszan elhúztad!:) Bocsánat!

    VálaszTörlés
  5. Ez így marad. Olyan nem létezik.

    VálaszTörlés
  6. Már nem ugyanarról beszélünk.És a versen nem is kell változtatni!

    VálaszTörlés
  7. Dehogynem. Már megint.(illetve egyfolytában) Miért? Azt gondoltad, én a versről beszélek? A két mondat pontosan a Te két mondatodra adott válasz volt :-)
    A harmadikra nem reagáltam, mert az első kettőben, meg a versben benne van a válasz: látsz Te múlt időt ebben a versben?

    VálaszTörlés
  8. Ugyan úgy értelmezhető a válaszod a versre is! :) De örülök hogy mégiscsak egyről beszéltünk.:)
    Joe úgy látszik értem a verseidet!;) :)
    Valóban nincs benne múlt idő!:))

    VálaszTörlés
  9. Hát... (háttal nem kezdünk mondatot, úgyhogy most megfordulok) nem olyan nagyon felfejthetetlenek, amiket írok, azt hiszem, még akkor sem, ha időnként szimbólumokba próbálok takarózni.
    Az az igazság, akármilyen egy vers, zenemű vagy festmény, ha sokat kell magyarázni, hogy érthető legyen, akkor nem biztos, hogy élvezhető, tehát nem jó.
    Valami olyasféle elképzelésem van a jó versről, hogy az olvasója (hallgatója) valamiféle "AHA!" felismerésre jusson, és átlássa, mit fest le a vers szavakkal. Persze lehet, hogy a szavakkal lefestett kép esetenként egy másik történetet mesél el, ez a "dupla csavar" esete. Ilyenkor is célszerű, ha fölfejthető viszonylag sok gondolkodás nélkül a második szint jelentése is, különben érthetetlen marad az egész, és megunja a vele való veszkődést, aki olvassa.
    Én mostanában elég sok "amatőr" verset olvasok a poet.hu-n, és ritka (de van!) olyan, ami többet mond annál, mint ami leírva vagyon. Ezek a jó versek, persze ez nem működik mindig és nem sikerül egészen tudatosan csinálni, ha nem igazán nagy költő írja.

    VálaszTörlés
  10. A te verseid is többet mondanak mint amit te szeretnél tudatni velünk.Ezt elhiheted.Nem szoktunk beszélgetni,de hidd el elég jól megismerünk a verseiden keresztül,ha akarod ha nem.És nekem ettől jók a verseid.
    Köszönöm hogy leírhattam.

    VálaszTörlés
  11. Nem olvastam a kommentárokat, csak egyet, "csibiét". hogy befejezetlen a vers. Igen, az, szerintem is. Nem baj! Talán így az igazi, az emlékekkel, persze, csak a szépekkel. Barátom, hogy utáltuk a katonaságot, aztán az idő, hogy megszépítette az egész "szívást".:-))?! Az elmúlt szerelmeket sztem nem szabad elfeledni, és nem is kell. Nem arra kell büszkének lenni, hogy végig dúgtunk egy fél falút, hanem arra, hogy a busz megállóban reggelig smároltunk. 50 felett már így gondolkodom.. Ja, az a fél falú, már megeröltető lenne.:-))) Bocsánat, hogy csúnyákat is írtam, ha kérik töröld, vagy ha neked se tetszik..- lexarom, ez a véleményem..:-))

    VálaszTörlés
  12. :)))) Egyenes ember vagy Lufi! Igazad van!:)

    VálaszTörlés
  13. A katonaságot - félreértés ne essék - semmi sem szépítette meg. Azt a mocskos hazugságáradatot és felesleges baromság zuhanyt, amit ott átéltem szerintem még Orbán Viktor kötelező honvédelme sem fogja tudni überelni, bármennyire is igyekszik a zalkotmánnyal megalapozni (hogy egy undorító mellékvágást tegyek).
    Megjegyzem nekem sem a katonaságot, sem (ezt) a történetet nem tudja megszépíteni az idő.

    VálaszTörlés
  14. Azért nekem szép emlék, és akkor is, meg most is röhögök az egészen. Nem voltam egy élkatona, és 16 napot voltam otthon Szombathelyen, ( ott is voltam katona), ebben az is benne van, hogy volt állandó kimaradásim is.:-)) Kiváló távírászként szereltem, úgy hogy a morse jeleket a mai napig nem tudom..( - nó, pár darab azért meg van).

    VálaszTörlés
  15. Én sosem tanultam, csak 2 betűt tudok:
    ... --- ...
    Ja, ez három. De kettő ugyanaz :-)

    VálaszTörlés
  16. A Titanic óta sztem mindenki tudja:-))

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.