2011. április 13., szerda

Háromnegyed éves terv.

Én nem vagyok egy "politikai elemző" és őszintén szólva a hócipóm is tele van ennek az akarnok alaknak a kormánya tevékenységével, és annak kritizálásával is: mi a rossebnek, amikor úgysem változik semmi?
Mindazonáltal időről időre hányingert kapok ennek a társaságnak a minősíthetetlen viselkedésétől.
A mai napon megjelent hírek szerint "a 2011. április 15-én nyilvánosságra kerülő Konvergencia Program tartalmazza azokat a konkrét intézkedéseket, amelyek a foglalkoztatás növelése, a gazdasági növekedés erősítése, az ország versenyképességének javítása, valamint a fiskális egyensúly biztosítása érdekében elengedhetetlenek. A Konvergencia Program részletesen beszámol azokról a lépésekről, amelyeket a kormány az egyes kritikus területeken (önkormányzati rendszer, nyugdíj jellegű ellátások, szociális rendszer, közpénzügyek, közösségi közlekedés) a költségvetési szempontok figyelembe vételével kíván tenni 2011-ben" - közölte az NGM április 1-én.
A hír kapcsán fölmerül az emberben néhány kérdés: ha a 2011. évi program valamivel (mintegy fél hónappal) a 2011. év első negyed évének vége után kerül nyilvánosságra, miután kormányzati kommunikációból az egész első negyedév folyamán azt hallottuk, hogy éppen dolgoznak rajta, vajon hogyan lesz belőle éves program? Ehhez kapcsolódó további kérdés: amennyiben a 2011. költségvetési év éves kormányprogramját a költségvetési év során állította csak össze a kormány, és azt március 15.-én hozza nyilvánosságra, akkor mi az atyaúristent fogadott el a magyar országgyűlés a költségvetési vitában? Amennyiben ez mégsem az éves költségvetési és gazdasági program, hanem csak annak módosítása, akkor felvetődik a kérdés: miféle fércmunkát nyújtott be tavaly Pártunk és Kormányunk a magyar országgyűlésnek, amelyet röpke negyed év elmúltával újra kell szabni?

Tessék mondani: mi a jó Istennel foglalkozott a Magyar Köztársaság Kormánya a tavalyi év folyamán az én adómból, ha a költségvetési év első negyedének eltelte után áll elő A TERVVEL?
Mit csinált eddig a kormány? Hogy van az, hogy a 2011-es terv 2011 első negyedéve után készül el? Akkor ez nem 2011.-es terv, maximum az év hátra lévő részére vonatkozó terv.
Miért is fizetem a kormányt az adómból? Mit csinált tavaly?

Mint tudjuk, beiktatása idején a miniszterelnök jobb keze két héten belüli rendet ígért az országban. Tekintsünk el attól, hogy a belügyminiszter irányítása alá tartozó katasztrófa megelőzés nem látta el megelőző feladatát, így bekövetkezhetett a nyári katasztrófa, mert nem kényszerítette rá a hatóság a szükséges intézkedések meghozatalára a gazdasági társaságot. Ha az ember rosszindulatú akarna lenni, feltételezhetné, hogy e mögött is tudatos politikai szándék állt: így lehetett állami felügyelet alá vonni Magyarország egyik leghatékonyabban működő gazdasági vállalkozását.
Ami a rend helyreállítását, illetve fenntartását jelenti: a Magyar Köztársaság bírósága feloszlatott egy paramilitáris szervezetet. Ez a szervezet átalakulva Március eleje óta rendszeres félkatonai stílusú járőrözést folytat több magyar településen. Ebből két dolog következik: a Magyar Köztársaság, illetve most már lassan a továbbiakban Magyarország belügyminisztériuma képtelen fenntartani a rendet az országban, hiszen ezt a szerepet állítólag egy polgárőr egyesületnek kell ellátnia, másrészt a Magyarország belügyminisztere irányítása alatt álló rendvédelmi szervek képtelenek fenntartani az országban a törvényes rendet, és elejét venni a bírósági ítélettel betiltott szervezetek más néven történő újraéledésének.
Ennyit Pintér Sándor - azaz a magyar kormány - munkájának hatékonyságáról.
Nézzük tovább:
Többször leírtam én is, mások is, számszakilag igazolták sokan, már egy évvel ezelőtt is, hogy a lineáris adózás egyetlen célja a közösségi kiadások nagyobb részének átterhelése az alacsonyabb jövedelműekre, hiszen az adózási szabályok változása a nagy jövedelműeknél több jövedelmet hagy az eddigieknél, a kisebb jövedelműektől pedig többet vesz el. Ehhez járul a kormány szociálpolitikája, ami a befizetett adó mértékét csökkenti a gyermekek után járó kedvezménnyel. Ez azt jelenti, hogy kizárólag az tudja a kedvezményt igénybe venni, akinek az éves adója legalább akkora lenne, mint a kedvezmény mértéke. A kedvezmények és a lineáris adózás együtteséből kirajzolódik Pártunk és Kormányunk társadalompolitikai célja, aminek felismeréséhez középiskolai végzettségnél többre nincs igazán szükség: A FIDESZ minden populista "népbarát" szólama mellett annál nagyobb kedvezményeket ad adópolitikájával valakinek, minél nagyobb az illető jövedelme. Ez a kedvezmény, ami mind az előzőkhöz képest csökkenő adókulcsban, mind pedig a gyermekek számával jövedelemtől függetlenül igénybe vehető adókedvezményben jelentkezik, azt jelzi: Orbán Viktornak és baráti - gazdasági-politikai érdekkörének kedvezményezettjei - minden tőke ellenes tirádával szemben - a nagy jövedelemmel rendelkező, lehetőleg 2-3-4 gyermeket nevelő, a gazdasági-politikai elithez tartozó felső-közép vezetők.
A politika kárvallottjai azok az emberek, akik eddig is olyan környéken éltek, ahol a rendszerváltás óta eltelt harminc év sem hozott munkalehetőséget, szociális-gazdasági- és társadalmi helyzetüknél, valamint lakhelyüknél fogva képtelenek magasabb iskolázottságot szerezni, munkaerejükre nincs szükség, így amúgy is egyre nehezebb fenntartani magukat. Miután mindenki tudja, hogy magyarországon a roma népesség tagjai közül a népesség egészénél sokkal nagyobb arányban tartoznak ebbe a rétegbe, immáron kimondhatjuk, hogy Orbán Viktor eddigi gazdasági-, adó- és szociálpolitikai lépései kifejezetten kedvére válhatnak a magyar lakosság rasszista részének. Ez nyilván célja is politikájának, hiszen olyan következetes benne.
Mindezen lépéseihez járul hozzá a munkanélküli és rokkant ellátások összegének csökkentése, illetve felülvizsgálata. Nyilvánvaló, hogy a jelenleg rokkantként nyilvántartottak számarányának felére csökkentése és a "gazdasági életbe, a munkába való visszaterelése" homlokegyenes ellentétben áll a munkaerő piaci elyzet alakulásával. A rendszerváltás óta nem volt még olyan arányú a munkanélküliség Magyarországon, mint Orbán Viktor második kormányának fél éves tevékenységét követően ez év februárjában.
A "zemberek" megbízását (tudjuk: kétharmad!) telejsítő Pártunk és Kormányunk következő lépése nyilván a "kiművelt emberfők sokaságát" célozza az iskolakötelezettség határidejének 15 évre történő leszállításával. (Valószínűleg ez lehet az egyik oka, hogy Széchenyi nevét Széll Kálmánéra változtatta meg a FIDESZ stáb). Ez a lépés tökéletesen alkalmas arra, hogy a tovább tanulni nem tudó fiatalok tömegével növelje a munkanélküliek táborát. Ezzel a gesztussal a FIDESZ saját szóhasználatát idézve: "hatalmas tömeget ír ki" Magyarország közösségéből.

Nem beszélek különösebben a legitimációról: az Orbán Viktor saját és baráti köre számára létrehozott és üzemeltetett pártjára leadott szavazatok összességében nem érték el a szavazásra jogosul polgárok felének számát sem, a FIDESZ pedig 2/3-ra hivatkozik. Ez a mandátumok számát tekintve meg is van a parlamentben, és a Párt a teljes alkotmányozási folyamatot annak a célnak rendeli alá, hogy a továbbiakban lehetőség szerint évtizedekre állandósíthassa hatalmát.

Komolyan, minden demagógia nélkül gondolom, hogy hosszú Kádár korszaknak nézünk elébe, minden politikai, gazdasági és ideológiai vonásával egyetemben.


2 megjegyzés:

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.