2011. április 9., szombat

Hegedű szólt Canterburyben


A székesegyház előtti téren,
Canterburyben, egykoron
sétálva, fülembe délben
ismerős dallam osont.

Olyan ismerősen húzta
valaki ott azt a vonót,
mint ha egy erdélyi faluban
tanulta volna a dallamot.

Kérdeztem tőle - angolságomért
erőteljesen exkuzálva magam -
elárulná vajon, az Istenért,
dallama világunk mely tájáról van?

Skócia felföldjén születtem,
válaszolt az ifjú legény.
A zenét e táj adta nekem,
legyen dallama bármily szerény.

Rácsodálkoztam még egyszer:
hogyan is történhetett,
hogy a világ két külön sarkában
ily hasonló művészet született?

Évek teltek el, azóta
sokfelé jártam én,
de a Canterbury főterén hallott nóta
azóta zeng a szívem rejtekén.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.