2011. április 4., hétfő

Rádióznak


Azt mondják, az elmém zavart.
Én nem hiszem, hogy ez igaz:
A vers, mit leírok, mind pazar,
és sokaknak nyújt vigaszt.

Ragyogni látom a világot,
amikor nem sötétben vagyok;
éjjel, ha a falon át kilátok,
holdat nézek, meg csillagot.

Az ajtón belülről nincs kilincs,
és ki van párnázva a szobám.
csak kétszer nyílik, mese nincs:
egyszer reggel, egyszer délután.

Ketten lépnek mindig be hozzám:
mindkettő fehérbe öltözött.
Még csak meg sem mozdulok tán,
egy zubbony máris megkötözött.

Néha másik szobába visznek.
Egy asztal előtt ülök csöndesen
majd, huszadszor, nem értem, minek:
megint elmesélem egész életem.

Nem lenne itt bent baj,semmi:
jó a társaság, és jó a koszt.
Csak az ajtón ne kéne kimenni:
a vétel odakinn mindig rossz.


4 megjegyzés:

  1. Ez elég szomorú vers, ennek ellenére nagyon jó.

    VálaszTörlés
  2. Van ablak a párnázott szobán!? Csak úgy kérdem.Aki ott van az szegény nem lát csillagot és holdat.
    De a versed valóban pazar...szerintem.Nekem ez is tetszett!

    VálaszTörlés
  3. Még az is lehet, hogy nem kell hozzá valódi ablak, de igazad lehet.

    Éjjel, ha a falon át kilátok,...

    VálaszTörlés
  4. Neked is igazad van,végül is a képzeletünkben néha még a csillagok is szebben ragyognak.:)
    Pláne ha valami reménytelen.

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.