2011. április 28., csütörtök

Tavaszi versvázlat


Miért is kéne cizellálnom
soraimat cifrán, sallangosan?
Nem elég, hogyha csak kiállok,
és elmondom úgy ahogy van?

Hogyha a mezőn sétálok,
és fejem fölött tündököl a Nap,
jobbomon lépked hű társam,
nálam nincs senki boldogabb.*

Ha bármerre tekintek,
és virágzik mindenütt ezer virág,
bizony, mindenkinek beintek
én is, ha szürke neki a világ.

A mező és Nap mindenkinek adott.
A séta néha csak-csak megejthető,
amikor virág is nyílik ott.
Csak a társ hiányzik, mint a levegő.

Ez az egész független attól,
hogyan élsz, mint gondolkodol.
Az ember ilyen alapból:
Nem bírja, ha lélekben egyedül robotol.


*már ide is bekalapáltam, mikor eszembe jött egy régi dal szövege: "Ha künn a rétet járom, és tündököl a Nap, hű társaim közt nálam nincs egy se boldogabb..."

6 megjegyzés:

  1. "Ha bármerre tekintek,
    és virágzik mindenütt ezer virág,
    bizony, mindenkinek beintek
    én is, ha szürke neki a világ."
    Ez nagyon találó. Intsél be helyettem is!!:-)))

    VálaszTörlés
  2. Mer?? Az olyan jó, hogy egyszer az életben mindenkinek beinthetünk, aztán majd "mea culpázunk" másnap.:-)))

    VálaszTörlés
  3. Ezt gondolom Katának írtad? Nekem nyugodtan, annál egészségesebb leszek.:-)))

    VálaszTörlés
  4. Ja.
    Ha túl sok lenne a kivétel, az már nem szabály ;-)

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.