2015. április 29., szerda

Az álhitek világa

Szemforgató az álhitek világa:
itt érmehalmokkal mérik a hitet,
piacra dobott búcsúcédulákra
adagolják majd ki üdvösségedet.

Szemforgató az álhitek világa,
ahol kaparj-kurta-elv érvényesül,
kifosztott nincstelent árkokba hányva
az álpolgár mintegy szentté lényegül.

Szemforgató az álhitek világa,
ahol a hit bizony csak másodlagos
a pénz mögött. A nagy marakodásba
mindent bevetnek. A harc heves, fondorlatos.

Szemforgató az álhitek világa,
itt testvér csak az, akit fejni lehet,
a "nemzet" szó is bűzlik, mint a trágya:
hisz bírvágy nemz csak új "nemzettesteket".

Szemforgató az álhitek világa,
ahol a jó nép holtáig csak butul,
és rád lehel a tőke tátott szája:
lélek méreg terjed durván és gazul.

Szemforgató az álhitek világa,
ahol szitokszó lett a proletár:
a polgár félti létét, s ami drága,
egyre jobban retteg lejjebb csúszni már.

Szemforgató az álhitek világa,
és tömérdek rossz pap soha nem tanul.
A gazemberek húsevő virága
zabálja szét a közösséget vadul.

Szemforgató az álhitek világa,
ahonnan űzzük az ide tartozót,
és akik jönnének jobb sorsra várva,
hajtjuk tovább, mint gyanus kalandozót.

Szemforgató az álhitek világa.
Itt az hírlik, hogy a holnap egyre szebb,
de kérdéses a hír valódisága,
csak honfi-létünk lesz értelmetlenebb.

Szemforgató az álhitek világa.
Itt magyar fosztja ki megint a magyart,
egyre csak zabál, amíg van zsákmánya,
csak zsigerel a magyar vadkan-agyar.

7 megjegyzés:

  1. Ha nem volnék dög, megírnám, hogy mi van a falon túl...egy untig várakozó gyík, mely az arra vetődő legyeket bekapja...ez a lényege, ezt túlírni tiszta hiába....de ez a meglátásom nekem is tetszik...:-)

    VálaszTörlés
  2. Ha ez a vers tényleg a falról szól, és arról, hogy azon túl mi van, akkor itt az ideje, hogy eltörjem a tollam (vagy a billentyűzetem).
    De a gekko nekem is tetszik.

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt nem szándékosan töröltem, hanem elbénáztam. Elnézést kérek érte. Valami molyasmit írtál, hogy időnként más jut az ember eszébe, mint amit olvas, mint amikor nem ott reped a fa, ahol vágják. Megválaszoltam, majd, úgy tűnik, engedélyezés helyett töröltem a bejegyzést, pedig nem azt akartam... Bocs

      Törlés
  4. :-) Semmi gond, alighanem én vagyok a vakegér. Időnként nekirepülök a falnak. Stimmel: az elmúlt 17 évben elég sok fát vágtam telente, és igazad van: az sem mindig a fejsze hibája, ha nem ott reped a fa, ahova ütünk, mint ahogyan a fáé sem.

    VálaszTörlés
  5. már azon agyaltam, hogy rajzolok egy ceruzát összetörő karikatúrát, de féltem félre értesz...mert teljesen megértem azt a hangulatot, amikor az ember kiteszi életét a blogjára, s nem érti senki miről beszél...de meg kellett tapasztaljam azt is, hogy nem úgy rakódik le az emberekben a dolog, ahogy gondolom én. Idők múlva kiderült olyanok olvasnak, akikről soha nem gondoltam volna, holott jól odapörköltem nekik...
    Nagyon szeretem a verseidet, és kérlek vedd figyelembe, hogy általában nem szeretem a verseket....:-)

    VálaszTörlés

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.