2011. július 24., vasárnap

Hej, te naplopó!


Hej, te naplopó! Megint csak lődörögsz?
Nem lődörgök, kérem, csak munkát kerestem,
hogy magam és családomat majd megetethessem.

Hej, te csavargó!  Már megint hőbörögsz?
Nem hőbörgök most sem, bár most sincs mit ennem,
tönkre tetted fejem fölött a megélhetésem.

Hej, te idegenszívű!  Elárulod hazádat?
Itthon nincs mit ennem, hiába kutattam,
munkát az elmúlt tíz évben már sehol sem kaptam.

Hej, te ingyenélő! Mész majd közmunkára!
Kényszermunkán, kérem, nem lesz fizetségem,
amiből a családomat eltarthatnám szépen.

Hé, te disznó!  Miért ittad el a pénzed?
Nem iszom én régen, semmit, kérem szépen,
mióta az üzem bezárt, nincs hitelem nékem.

Aki semmire sem vitte, az annyit is érhet!
Jól tudom, hogy mennyit érek én ennek a népnek.
Nem lesz soká, megmutatja, hogy ti mennyit értek!

 

1 megjegyzés:

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.