2011. július 3., vasárnap

Upir*


A fertelmet pusztítni születtem én
egy viharos éjszaka reggelén.
Szívemben ősi vér zubog,
ha hosszú álmomból felriadok.

Ha éjszaka vadászni indulok,
rettegnek emberek, állatok,
bár állatvért soha nem iszom,
számomra az maga az iszony.

Ha sötét utcában botlasz belém,
számodra többé már nincs remény:
át nem változott senki sem
még, aki találkozott velem.

Hogyha a szemed rám tekint,
a halálfélelem meglegyint.
Ha félted az élted, ne tétovázz,
rohanj, és jobb, hogyha meg sem állsz!

Egy ellenségem van csak nekem,
pusztítom, ahol érhetem.
Az átváltozó fertelem,
mi megmérgezi az életem.

De élni is csak azért érdemes,
hogy megtisztíthasd az életet,
s, ha a harcba kerülnél netalán,
hát add fel az életedet, komám,

mert farkas és vámpír egyaránt
vért kíván a harc után,
és ha a farkas karma el nem ér,
szíved a szívemmel vért cserél.


*A vámpír szó szerbhorvát eredetije.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A megjegyzés jóváhagyás után kerül megjelenítésre.